Sådan arrangerer du et Twilight Meet

Twilight: Danmark bugner af inkarnerede Twilight-fans, og noget af det bedste er at dele sin passion med andre, der har det på samme måde og som forstår én. Derfor er nogle friske piger begyndt at arrangere såkaldte Twilight Meets, hvor fans samles og hygger sig lokalt, et sted i landet. Anne Mette fortæller her hvordan hun sammen med to andre piger, arrangerede et Twilight Meet i Kolding, fra første spæde idé og helt til den sidste deltager var kørt hjem. Læs nøje hvordan man gør, og arranger selv dit eget Twilight Meet, hvis der ikke kommet ét, dét sted hvor du bor.

Anmeldt af Anne Mette Bach Jeppesen, 19 år

Jeg var med til at arrangere et Twilight meet i Kolding sammen med 2 andre piger. Det startede med, at vi diskuterede det inde på Twilight Denmark’s debatforum på Facebook, og til sidst blev vi enige om at forsøge at få planlagt det. Vi var ikke veninder og havde hverken snakket med hinanden før, eller set hinanden før. Vi “fandt” bare hinanden inde på Twilight – Denmarks debatforum, hvor der var en der havde oprettet en debat, og spurgt om der kunne komme et Twilight meet til Kolding eller Esbjerg.

Dato og sted – det aller første

Jeg oprettede derefter en bruger inde på doodle.com, for at finde frem til den bedst mulige dato for alle parter. Jeg satte linket ind på Twilight – Denmarks væg på facebook, for at finde frem til en dato, til dem der havde lyst til at deltage. Flertallet bestemte i afstemningen, og vi gik derefter i gang med at finde ud af de nærmere detaljer omkring hvor mødet skulle afholdes. Jeg kontaktede Legeparken i Kolding, da det var det første sted vi kom i tanke om, og vi fik af vide, at vi bare kunne komme, da princippet med deres huse var “først til mølle”.

“Vi var ikke veninder og havde hverken snakket med hinanden før, eller set hinanden før. Vi “fandt” bare hinanden inde på Twilight – Denmarks debatforum, hvor der var en der havde oprettet en debat, og spurgt om der kunne komme et Twilight meet til Kolding eller Esbjerg.”

Præmie-sponseringen

Derefter ringede jeg til Moviemerchandise, og spurgte om de var interesseret i at sponsere os, og skrev samtidig til Nordisk Film. De sponserede os begge med utrolig flotte præmier. De andre to piger fra planlægningsgruppen havde også fået fat i nogle flere sponsorer. Den ene pige var i familie med ham der ejer Arnold Busck, og de sponserede os også med nogle flotte præmier. Den anden pige havde været i sin lokale biograf og spurgt om hun måtte få nogle af deres plakater, da filmen ikke længere kørte der, og det måtte hun gerne.

Sort, hvidt og rødt tema

Da sponseringen var ordnet, oprettede jeg en begivenhed på Facebook, som jeg postede på Twilight – Denmarks væg hver dag, så folk kunne tilmelde sig og selv kunne invitere nogle af deres venner, der også kan lide Twilight. Vi i planlægningsgruppen, begyndte herefter at finde ud af hvad vi skulle bruge til mødet, hvilke ting vi hver især havde med Twilight, og lavede et tema, for drikkevarerne og de spiselige ting vi havde med. Vi snakkede med nogle af de andre, der tidligere havde holdt Twilight meets omkring hvad de havde gjort, både med hensyn til konkurrencer og til mad og drikkelse. Vi blev enige om, at temaet skulle holdes i sort, hvid og rød.

Blodsodavand, vingummivampyrer og Twilight-muffins

Vi undersøgte på nettet, hvad man kunne bruge for at gøre det ekstraordinært med maden. Det endte så i, at vi lavede Twilight “blodsodavand” (rød sodavand med Twilight papir rundt om), Twilight vand (samme princip som ved sodavandene), “Wolf food” (Snacks), Haribo vingummivampyrer, røde slikstænger, M&M’s i rød og hvid, og Twilight-muffins, hvor de hvide var Team Edward og de mørke var Team Jacob, som også stod på dem med rød/lyserød skrift.

“… derfor sendte jeg en besked rundt til alle, og spurgte om det var i orden med dem, at betale 5-10 kr. for at komme med, da det efterhånden var ved at blive lidt dyrt for os arrangører. Dem vi hørte fra, havde intet imod dette.”

Ganske lille deltagerbetaling

Derefter skulle vi have lavet de forskellige konkurrencer, hvor vi fik idéer fra blade, de tidligere arrangementer og vores veninder. Vi sendte hinanden private beskeder inde på Facebook omkring alt dette, da det jo selvfølgelig skulle være en overraskelse for de deltagende. Til sidst satte vi en sidste frist på tilmeldingen og ændrede tidspunktet lidt, var der en del flere tilmeldte end vi havde regnet med i første omgang, og derfor sendte jeg en besked rundt til alle, og spurgte om det var i orden med dem, at betale 5-10 kr. for at komme med, da det efterhånden var ved at blive lidt dyrt for os arrangører. Dem vi hørte fra, havde intet imod dette. Det var egentlig meningen at det skulle have været gratis, da det også har været sådan til de andre møder der var før os, men da vi havde brugt en del penge på det, valgte vi at sætte prisen til 10 kr.

Et kontakttelefonnummer for dem der kom med bus og tog

Jeg sendte også nogle løbende beskeder rundt til dem der havde tilmeldt sig inde på begivenheden, for at få en bekræftelse, om de stadig kom, så vi havde et nogenlunde tal at gå ud fra, da vi skulle have handlet det sidste ind. På selve dagen mødte vi der planlagde arrangementet en time før de andre, så vi fik pyntet op. Deltagerne skulle selv finde ud af at komme, og jeg havde lagt mit mobilnummer ind på den begivenhed vi havde oprettet i forbindelse med mødet, så dem derr kom med bus eller tog, havde mulighed for at kontakte mig.

“Alle havde været heldige og vundet en ting hver, fordi vi sørgede for at blande folk hele tiden under konkurrencerne. “

En vellykket dag og hjælp til oprydningen

Vi fik pyntet op, mødet begyndte og vi fik hilst på hinanden for første gang. Vi havde dog glemt lidt detaljer omkring hvad der skulle ske hvornår, og hvilken rækkefølge der skulle være på konkurrencerne, men det fik vi ordnet hen af vejen. Jeg havde sørget for at tage digitalkamera med, så der blev taget nogle billeder. Efter vi havde fået afsat præmierne, og ikke havde flere konkurrencer spurgte vi til, om folk havde været tilfredse med dagens forløb, og alle var stort set tilfredse. Alle havde været heldige og vundet en ting hver, fordi vi sørgede for at blande folk hele tiden under konkurrencerne.

Der var nogle der var så søde, at blive tilbage og hjælpe lidt til med oprydningen, så det var virkelig dejligt. Vi var også selv godt tilfredse med dagens forløb og lettede over at det gik så godt som det gjorde, da vi aldrig før havde lavet et arrangement før, og aldrig havde set hinanden før.

Hold Twilight Meet for at få nye venner – ikke for præmierne

Til sidst vil jeg bare gerne lige gøre opmærksomhed på, at disse Twilight meets bliver holdt for at få nye kontakter, og for Twilights skyld, og at man kun skal se præmierne som en bonus – de behøvede jo i princippet ikke at være der. Vi laver disse arrangementer for at få nye venskaber, og fordi det tit er sådan, at man ikke rigtig har nogen man kan snakke med om Twilight, fordi det kan være svært at finde en , der brænder ligeså meget for det som en selv i ens vennegruppe.

Hvad mødet kom til at betyde for mig

Her er hvad jeg fik af erfaringer fra vores Twilight meet, og hvad dette møde kom til at betyde for mig. Jeg mødte nogle utrolig søde mennesker, og lærte en masse nye at kende. Jeg synes selv, at jeg er blevet endnu mere moden og “voksen” af at lave sådan et arrangement, da det kræver mere, end man lige tror.
Vi fik snakket rigtig meget om Twilight, og konkurrencen “gæt og grimmasser” var rigtig god til at komme lidt mere ud, og blive lidt mere udadvendt, da det alligevel kræver en del mod at stille sig op foran en masse man slet ikke kender, og udføre en scene/person/ting fra Twilight-filmene og bøgerne.

Jeg havde en rigtig god følelse indeni, da mødet var slut, fordi det havde været så gennemført og fordi man får alle mulige tilbagemeldinger omkring hvad de andre der var med, syntes om arrangementet. Jeg fik også meget positiv kritik fra forældrene, da de både afsatte og hentede deres børn, så det var en virkelig fed følelse. Samtidig har jeg altid været vild nervøs for at stille mig op foran en masse mennesker, og især nogen jeg ikke kender, og bare snakke og fortælle dem hvad de skal gøre osv. Så på det punkt har jeg rykket mig utrolig meget, og det er jeg rigtig glad for, da det er noget jeg kommer til at bruge i fremtiden. Jeg var også utrolig lettet bagefter, fordi det var gået så godt, som det gjorde, for det havde jeg været meget nervøs for, hvordan andre ville tænke og hvordan vi overhovedet skulle gøre.



Comments

6 svar til “Sådan arrangerer du et Twilight Meet”

  1. Natascha Jensen Avatar
    Natascha Jensen

    Hejsa , jeg vill gerne hører om hvordan man laver de der sodavand og almindelige vand

  2. Anne Mette Bach Jeppesen Avatar
    Anne Mette Bach Jeppesen

    Hej Natacha 🙂
    Til vandflaskerne fandt vi bare nogle på internettet 🙂
    Ved sodavands flaskerne brugte vi dem , fra dette link 🙂 – http://www.hostessblog.com/wp-content/uploads/uploaded_images/HWTM_twilight_drinklabels.pdf

  3. Elisabeth Avatar
    Elisabeth

    Hejsa:)
    Jeg tor ikke jeg selv kan lave et men er der måske nogle andre der vil lave en i Herning?

  4. Natascha Jensen Avatar
    Natascha Jensen

    Tak , kan du give mig et link til de der vand flaske ting ? ;D

  5. Anne Mette Bach Jeppesen Avatar
    Anne Mette Bach Jeppesen

    Hej Elisabeth 🙂
    Prøv at skrive inde på Twilight – Denmarks fanside på facebook, og spørg om nogle er interesseret 🙂

    Hej Natascha 🙂
    Det har jeg desværre iik, men søg på google, også klip billederne til 😉

  6. Natascha Jensen Avatar
    Natascha Jensen

    Tak

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.