Anmeldt af Andrea Becker Hilgart, 12 år

Land:

USA

Distributør:

Disney

Udgives:

14. september 2010

Ronnie (Miley Cyrus) har haft et dårligt forhold til sin far, lige siden han forlod hende og hendes familie, og da hun og lillebroderen Jonah (Bobby Coleman) skal tilbringe hele sommeren hos deres far, bliver det bestemt ikke nemt at holde stemningen oppe. Men Ronnie møder nye mennesker, blandt andet Will, og deres kendskab til hinanden føre til et tæt forhold. Men både faderen (Greg Kinnear) og Will (Liam Hamsworth) gemmer på store hemmeligheder.

Dvd eller biograf

Selvom jeg plejer at synes at film altid giver den bedste effekt i biografen, syntes jeg dog at det er lige gyldigt hvor man ser denne film, for det er den samme stemning og de samme følelser man har hver gang. Det er bare en fantastisk film som jeg i hvert fald elsker, uanset om man ser den i biografen, eller på sit eget tv hjemme i stuen.

Bonus Features:

Set tour with Bobby Coleman

En af de ting der er blandt ekstramaterialet er Set tour with Bobby Coleman. Personligt syntes jeg at ”behind the scenes” altid er vildt kedelige, for det er altid de voksne i filmen der går og snakker med en totalt deprimerende stemme og viser rundt på settet, og som regel altid de kedeligste steder. Men denne gang var det Bobby Coleman, eller i filmen kendt som Jonah (Ronnies lillebror) der viser rundt, og interviewer folkene bag filmen. Han er bare så frisk og fuld af energi, og selvom det kan virke lidt irriterende, kan jeg altså godt lide det.

Miley Cyrus music video: When I look at you

“When I look at you” er en helt ubeskrivelig sang, der får en til at føle alting – og på én gang. Man føler glæde, kærlighed, sorg … ja, jeg kunne jo blive ved. Efterhånden er det også gået hen og blevet min yndlingssang. Jeg hører den rigtig tit, og når min musiklærer vil have forslag til en sang vi kan ”optræde” med, foreslår jeg altid den. Det er en rigtig sød, dejlig og beroligende sang, og efter min mening kan man bare ikke få nok af den!

The making of the music video

Er der en musikvideo er der også en “bag om musik videoen”. Det var faktisk ret interessant at se hvordan de har lavet videoen, for når jeg sidder og kigger på videoen, og på omgivelserne virker det helt urealistisk at der står et helt filmhold bagved kameraerne og råber ting som ”STOP!” eller ”CUT!”, men det gør der rent faktisk. Og det er ret sjovt at se hvordan det ser ud, før og efter de optager, og hvordan de har det med hinanden under optagelserne.

Jeg kan altså ikke finde noget negativ kritik ved denne dvd, og det er stadig min yndlings film, så 25 stjerner her fra 😉

Læs Andreas anmeldelse af “The Last Song”, da hun anmeldte den i biografen.

Vind